Devletin hata yapması başkadır, o devleti dış güçlerin şekillendirmesine yardımcı olmak başkadır.



Bakın dünyanın neresinde yaşarsanız yaşayın, yaşadığınız yeri sahiplenmek insan olmanın getirdiği en doğal davranışıdır. Yaşadığınız yer, yaşama tarzınız ve bir çok konu sizin davranışlarınızı kökten etkilemez. ''Güzel her zaman güzel değildir; fakat iyi her zaman iyidir.'' Bu yazımı anlayabilmek için belirli bir kültüre ya da araştırma yapmanıza gerek yok, en yalın haliyle anlatmak istiyorum düşüncelerimi. Cahillik başkadır, bir şeyi araştırmadan öğrenmeden direkt onu benimsemek bambaşkadır. İnsanların vatan sevgisi sana ters geliyorsa, o vatanın ekmeğini yiyor, suyunu içiyorsan sorun sende demektir cahil arkadaşım. Devletine kin besleyerek hiç bir yere gelemezsin, hayatın boyunca yaşadığın yerden rahatsız olan biri olarak mücadele edersin. 


Aslında vatandaşlık dersi değilde bu düşüncede olan insanlara , insanlık dersi vermek gerekli. Diyorsunuz ya biz Türk değiliz , insanız. Ben de sizin bu kelimenizi irdelemek isterim. Eğitimin modernleşmesi diyorlar. Bir artı bir nasıl iki ediyorsa. İnsanların yaşadığı yere sahip çıkması o kadar gerçektir.


Ben Türk'üm ve Atatürkçüyüm. Ve devletimin en temel noktalarına modern yapıştırması yapılarak kötüleniyorsa bunun karşısında her zaman dik dururum. Taraf Gazetesini hangi amaçla alan insanları da biliyorum. Ve üzülüyorum bu saçmalıklara alet olan bilip bilmeden destekleyenlere.


Her yönetimin eksikleri vardır. Ülkemizde bunu tam anlamıyla başaran bir ulu önderimiz vardı. Yönetimde olan insanların hataları her zaman olacaktır.


Hangi dinde hangi ırkta olursam olayım. Vatanıma , bayrağıma her zaman saygım vardır. Ülkemizdeki insanların geneli geçim sıkıntısı içinde , hiç birimiz vatanımıza istediğimiz ölçüde sahip çıkamıyoruz. Ülkeyi bu duruma getiren bazıları bu durumdan yararlanıyor.İnsanları geçim sıkıntısına sokarak insanların başka şeylerle ilgilenmesini istemiyorlar.


''Devletin hata yapması başkadır, o devleti dış güçlerin şekillendirmesine yardımcı olmak başkadır.'' Siz ne derseniz deyin, düşünceleriniz hep kendi tarafınızdadır. Böyle saçma sapan işlerle uğraşarak bir de buna inanarak belirli bir topluluğu kendinize katmışsınız ya. Bu sadece bu ülkede yaşayan insanların cahilliklerinin ve çaresizliklerinin sizlerle buluşmasıdır. Bu ülkeyle uğraşan her insan elbet bu safsataların bedelini ödeyecektir. İçeride ve dışarıda bu şekilde hareket eden örgütlerin sonu her zaman aynı bitmiştir.


Genel bir örnek vermek gerekirse: Ben yatırım uzmanıyım, sermayesini en iyi şekilde değerlendirmek isteyen firmalara seçenekler sunarım. Bir grup ile sitemde yayınlanan proje hakkında telefon görüşmesi yaptım. Proje ile ilgilendiler ve projeyi yapacak olan firmanın benle görüşmek istediğini söyledir. Hay hay dedim, uygun görülen bir zaman görüşme yaparız dedim. Yalnız dedi: Yakanızda Atatürk resmi falan taşıyorsanız bu iş kafadan yatar, acayip uyuz oluyorlar hatta iş sırf bu yüzden baştan olumsuz sonuçlanır.Toplantıya bu şekilde gelmeniz gerekiyor. 'Benim sizin gibi insanlarla işim olmaz' dedim. Belki toplantıya gitseydim para kazancaktım, rahatlayacaktım. Peki ya sonra...

İnsanın kendisinden ödün vermek istemediği şeyler vardır.

Yorum Gönder

0 Yorumlar