Kırık Çiçek 1919


BROKEN BLOSSOMS (1919) 
Kırık Tomurcuklar/Kırık Çiçek

ABD (D.W. Griffith) 6,013ft, Sessiz, SB (hafifçe boyanmış sahneleri var) 
Yönetmen: D.W. Griffith Yapımcı: D.W. Griffith Senaryo: Thomas Burke, D.W. Griffith 
Görüntü Yönetmeni: G.W, Bitzer Müzik: D.W. Griffith 
Oyuncular: Lillian Gish, Richard Barthelmess, Donald Crisp, Arthur Howard, Edward Peil Sr., George Beranger, Norman Selby




Kırık Çiçekler

Kırık Çiçekler ya da Sarı Adam ve Kız , genellikle Broken Blossoms olarak adlandırılır ; DW Griffith'in yönettiği 1919'da Amerikan sessiz bir drama filmidir. Bu tarafından dağıtılan Birleşmiş Ressamlar ve 13 Mayıs 1919 Bu yıldızlar prömiyeri Lillian Gish , Richard Barthelmess ve Donald Crisp ve onun alkolik ödüllü dövüş babası Battling Burrows tarafından istismar genç kız, Lucy Burrows, hikayesini anlatır ve karşılar Cheng Huan, ona karşı düşen sevimli bir Çinli adam. United Artists tarafından yayımlanan ikinci filmdi. Bu dayanmaktadır Thomas Burke 'ın kısa öykü "Çinli ve Çocuk"


Cheng Huan, ( Richard Barthelmess ) memleketi terk Çin'i o "rüyalar nazik mesajını yaymak için çünkü Buda Anglo-Sakson topraklarına." O acımasız gerçekliği ile karşı karşıya gibi onun idealizmi soluyor Londra 'nın cesur şehir içi. Bununla birlikte, görevini nihayet boksör Battling Burrows'un ( Donald Crisp ) güzel ama istenmeyen ve istismar ettiği kızı olan "kırık çiçeği" Lucy Burrows'a ( Lillian Gish ) ithaf ederek gerçekleştirdi .
Bir akşam kızgın babası tarafından dövüldükten ve atıldıktan sonra Lucy, mağazasının üstündeki güzel ve egzotik odada bulunan Cheng'in evinde kutsal yer bulur. Cheng hemşirelerini Lucy'ye sağlık durumuna geri döndürdükçe, ikisi toplumun iki istenmeyen dışlanmışları olarak bir bağ oluştururlar. Lucy'nin babası kızının nerede olduğunu ve sarhoş olan bir öfkeyi rüzgar altına alıp onu cezalandırmak için evlerine sürdüğünde hepsi de onlar için sapıklık yapıyor. Hayatından korkan Lucy, küçümseyici babasından kaçmak için kendini dolaba kilitlemektedir.
Cheng, o kadar masum bir şekilde taptığı Lucy'yi kurtarmak için geldiğinde, çok geç. Lucy'nin cansız bedeni, mütevazi yatağında yatıyor, zira Battle'in diğer odasında bir içki var. Cheng, koşullara rağmen, masum ve hatta en ufak bir gülümseme ipucuna sahip olan Lucy'nin genç yüzünü seyrederken, Battling kaçışını yapmak için odaya girer. Battling Cheng'e bir şapkayla karşı koyana kadar ikisi uzunca bir süre ayakta kalıyor ve Cheng, Silah ile Burrows'u tekrar tekrar vurarak misilleme yapıyor. Lucy'nin cesediyle evine döndükten sonra Cheng Buda'ya tapınak kurar ve kendi hayatını bir bıçakla sandığa götürür.


Açıklama 

D.W. Griffith, sinema tarihinde, belki biraz abartılmış olsa da tartışmasız bir yer tutuyor. Onun katkıları olmasaydı Amerikan (ve dünya) sineması kuşkusuz çok farklı bir şey olurdu. The Birth of a Nation (Bir Ulusun Doğuşu. 1915) ve Intolerance (Hoşgörüsüzlük, 1916) öyküleme ve kurgu konusundaki ustalığıyla haklı olarak yönetmenin en ünlü filmleri. Ancak 1919'da çektiği Kırık Tomurcuklar da en İyi filmlerinden biri ve kesinlikle göze en hoş görüneni.Kırık Tomurcuklar William Beaudine'ln Mary Pickford'lı filmi Sparrows' la birlikte Hollywood'da 'yumuşak tarz' olarak bilinen türü örnekliyor. Bu tarz filmlerde görüntü yönetimi önem kazanır. Görüntü yönetmenleri yıldız oyuncuların güzelliklerini pürüzsüzleştlrmek, vurgulamak ve altını çizerek belirtmek İçin bulabildikleri her şeyden yararlanır: pudralı makyaj, özel ışıklandırma araçları, merceğe sürülen yağ ve hatta stüdyonun tavanından sarkan yarı saydam tüller. Kırık Tomurcuklarda ölümsüz Lillian Gish'ln yüzü, kelimenin tam anlamıyla neredeyse ilahi bir ışıkla parıldar ve ekrandaki diğer her şeyi gölgede bırakır.
Kırık Tomurcukların İnsanın aklını başından alan güzelliği ancak filmi izleyince anlaşılabilir. Glsh ve onunla başrolü paylaşan kusursuz Richard Barthelmess sis, karanlık ara sokaklar ve gizemli, 'oryantalist' setlerle tasarlanmış bir Londra'da büyülü bir biçimde süzülür. Filmin yasak aşkı konu alan basit öyküsü Joseph Strlnger'ın ortaya koyduğu muhteşem, gizemli yapım tasarımıyla bütünleşir. Bu filmin bir benzeri daha yoktur.
Gish ve Griffith birlikteliği, Amerikan sinemasının en verimli ortaklıklarından biri: ikili Intolerance, The Birth of a Nation, Orphans of the Storm (iki Yetime/Fır- tına Çocukları) ve Way Down Easfte de (Doğu Yolu) birlikte çalıştı. Bu yönetmen- oyuncu eşleşmesi Scorsese-De Niro, Kurosawa-MIfuneve Leone-Eastwood birliktelikleri kadar önemlidir. Hatta tüm bu diğer birlikteliklerin, Grlfflth-Glsh birlikteliğine göre değerlendirilmesi gerektiği söylenebilir.
Griffith öykünün sıradanlığıyla, filmin geçtiği ortamdaki diz boyu sefalet (büyük bölümü afyonkeşlerin İzbe mekanlarında ve rıhtım kenarı batakhanelerinde geçiyor) arasında kusursuz bir denge tutturmuş. Biçimle İşlev arasında böylesl bir dengeyi ancak Griffith kadar hünerli, kendinden emin bir yönetmen kurabilirdi ve bu filmde yeteneklerinin doruğunda. Gündelik olanla sıradışı olan arasındaki gerilim filmi sürüklüyor ve sinema tarihindeki yerini garantiliyor. EdeS


Yorum Gönder

0 Yorumlar