İlk Biyografik Taslak (1691) Bölüm 1





HARİKA BULUŞLAR
NİKOLA TESLA’NIN



NİKOLA TESLA
ve
DAVID H. CHILDRESS




MACERALAR SINIRSIZ STELLE, ILLINOIS



MURAT APAY
Çeviren





Bu kitap, Nikola Tesla'ya ve Tesla Teknolojisine açık bir zihinle ilerlemeye devam eden bilim adamlarına ve mühendislere ithaf edilmiştir. 

Oliver Nichelson, John Ratzlaff, Mark Seifer, Leland Anderson, Mark Carlotto, Metascience Foundation, Moray B. King, Albay Tom Bearden, Keeley Net, The International Tesla Society, Steve Elswick, Toby Grotz, the Unarius Academy of Science'a özel teşekkürler , Yıldız Araştırma Enstitüsü, Electric Spacecraft Journal, Tesla Book Co. ve Nikola Tesla hakkında yayın yapan herkes.






NİKOLA TESLA'NIN HARİKA BULUŞLARI 


©1993, Adventures Unlimited Press tarafından AC Akımı ile Deneyler © 1891, Nikola Tesla Telsiz Elektrik İletimi © 1904, Nikola Tesla Amerika Birleşik Devletleri'nde basılmıştır İlk Basım: Ağustos 1993 ISBN 0-932813-19-4 Yayınlayan: Adventures Unlimited Press One Adventure Place Kempton, Illinois 60946 ABD auphq@frontiernet.net http://www.azstarnet.com/~aup Kayıp Bilim Serisi: 

ANTİ-YERÇEKİMİ EL KİTABI ANTİ-YERÇEKİMİ VE DÜNYA ŞEBEKESİ SONSUZLUĞA KÖPRÜ UZAYIN HARMONİK FETHİ ANTİK HİNDİSTAN VE ATLANTİS ETER TEKNOLOJİSİNİN VİMANA UÇAĞI NİKOLA TESLA'NIN HARİKA BULUŞLARI İNSAN YAPIMI UFOS: 1944-1994 UFOS & ANTİ-GRAVITY: BİR DEBAP PARÇASI

NİKOLA'NIN HARİKA BULUŞLARI TESLA İÇİNDEKİLER 


1. İlk Biyografik Taslak (1691) 
2. İlk Patentler (1666'dan 1606'ya) 
3. Yüksek Potansiyel ve Yüksek Frekanslı Alternatif Akımla Deneyler (1691) 
4. Daha Fazla Patent (1689'dan 1900'e) 
5. Elektrik Enerjisinin Telsiz İletimi (1904) 
6. Tesla'nın İnanılmaz Ölüm Işını 
7. En Olağandışı Buluşlar 
8. Son Patentler (1913'ten 1928'e) 
9. Tesla ve Mars Piramitleri Ek: Wardenclyffe Tower'ın Sökülmesine ilişkin Yüksek Mahkeme belgeleri 

Kaynakça: Basılı (ve baskısı tükenmiş) Tesla kitaplarının listesi









Bölüm 1 


ORİJİNAL 1690'LAR BİYOGRAFİK TASLAK


Avrupalı ​​ailenin büyük bir bölümü son üç ya da dört yüz yılda batıya doğru ilerleyip Amerika'nın uçsuz bucaksız kıtalarına yerleşirken, daha küçük ama daha küçük bir kısım da Eski Dünya'da sınır işleri yapıyor, geri püskürterek arka tarafı koruyor. "tarifsiz Türk" ve Müslüman yönetiminin lanetine katlanan güzel toprakları yavaş yavaş geri almak. Türklerin Sırpları mağlup ettiği Kosovapjolje Muharebesi'nden sonra uzun bir süre Slav halkı, Mevcut Karadağ, Dalmaçya, Hersek ve Bosna'nın sınırları ve Avusturya'nın "Sınır Bölgesi" - Batılı öncülerimizin bildiği gibi, düşmanların hudutlarına karşı durmaksızın endişe duymasıyla başa çıkmanın ne demek olduğunu biliyorlardı; ve bu ülkelerin ırkları, Hilal ordularına karşı şiddetli mücadeleleri sayesinde, bir vatanseverliği ve bağımsızlığı korurken, dikkate değer cesaret ve dirayet nitelikleri geliştirdiler. Başka hiçbir ulusta emsalsiz.

Nikola Tesla'nın 1857 yılında bu ilginç sınır bölgesinde ve bu yiğit Doğulu halktan doğması ve bugün kendisini Amerika'da bulması ve önde gelen elektrikçilerimizden biri olması çarpıcı bir kanıttır. Hem elektrik uğraşlarının hem de elektriğin en geniş uygulama alanına sahip olduğu ülkenin olağanüstü çekiciliği.

Bay Tesla'nın memleketi Smiljan, Lika'ydı, burada babası Yunan Kilisesi'nin belagatli bir din adamıydı ve bu arada, ailesi hâlâ belirgin bir şekilde temsil ediliyor. Annesi büyük ün kazandı iğne işindeki becerisi ve özgünlüğü nedeniyle kırsal kesimde ve şüphesiz yaratıcılığını Nikola'ya aktardı; yine de doğal olarak başka ve daha erkeksi bir yön aldı.

Oğlan erkenden kitaplarına alıştı ve babasının Gospic'e gönderilmesi üzerine dört yıl devlet okulunda, daha sonra da Real School denen Gerçek Okul'da üç yıl geçirdi. Onun kaçışları çoğu gibiydi Bir keresinde ayin için nadiren ziyaret edilen ücra bir dağ şapelinde hapsedilerek programı çeşitlendirmesine rağmen, kıvrak zekalı çocuklar bunu başarıyor; ve başka bir durumda baş aşağı düşerek babaların sürülerinden yeni çekilmiş, kaynayan sütle dolu kocaman bir kazan. Üçüncü ilginç olay, eski bir şemsiyenin yardımıyla havada gezinmeye çalışırken uçma çabalarıyla bağlantılıydı. tahmin edilebileceği gibi çok kötü bir düşüş yaşadı ve altı hafta boyunca yattı.

Bu dönemde aritmetik ve fizikten zevk almaya başladı. Sahip olduğu tuhaf bir fikir şuydu: her şeyi üçe veya üçün gücüne göre hesaplayın. Şimdi, Higher Real School olarak bilinen eğitimini tamamlaması için Hırvatistan'ın Cartstatt kentindeki bir teyzesine gönderildi. Oradaydı, kırsaldan gelen hastalıklar, bugüne kadar hatırladığı bir zevkle ilk kez bir buhar makinesi gördü. Cartstatt'ta dört yıllık kursu üçe sıkıştıracak kadar gayretli davrandı ve 1873'te mezun oldu. Bir kolera salgını sırasında eve döndüğünde, hastalığa yakalandı ve sonuçlarından o kadar ciddi şekilde acı çekti ki, çalışmaları tam iki yıl kesintiye uğradı. Ama zamanı değildi boşa gitti, çünkü deney yapmayı tutkuyla sever hale geldi ve imkanları ve boş zamanlarının izin verdiği ölçüde enerjisini elektriksel çalışma ve araştırmalara adadı.

Bu döneme kadar onun babasının onu bir rahip yapma niyeti vardı ve bu fikir, genç fizikçinin üzerinde Demokles'in kılıcı gibi asılı duruyordu. Sonunda, değerli ama gönülsüz babasını bitirmesi için Avusturya'daki Gratz'a göndermeye ikna etti. Politeknik Okulundaki çalışmalarını ve matematik ve fizik profesörü olarak çalışmaya hazırlanmak. Gratz'da ilk kez bir Gram makinesi gördü ve çalıştırdı ve itirazlardan o kadar etkilendi ki. Dinamo-elektrikli makinelerde bu kusuru gidermek için orada ve sonra karar verdiği komütatörlerin ve fırçaların kullanılması. Kursunun ikinci yılında asker olma niyetinden vazgeçti. öğretmen ve mühendislik müfredatını aldı. Üç yıl aradan sonra, ne yazık ki babasının öldüğünü görmek için eve döndü; ancak Avusturya'ya yerleşmeye karar verdikten ve dilsel kazanımların değerini anladıktan sonra, gerekli gördüğü dillerde uzmanlaşmak amacıyla Prag'a ve ardından Buda-Pest'e gitti.

Bu zamana kadar, ailesinin eğitimini ilerletmek için yaptığı muazzam fedakarlıkların farkına varmamıştı, ama şimdi sıkıntıyı hissetmeye ve dünyaya yabancılaşmaya başladı. Francis Joseph I'in görüntüsü. Gönderileri ile karşılık gelenleri arasında önemli bir gecikme vardı. evden havale; ve gecikmenin matematiksel ifadesi sırtüstü sekiz şeklini aldığında, Bay Tesla yüksek düşünme ve sade yaşamanın çok adil bir örneği haline geldi, ancak mücadeleye karar verdi ve kararlıydı. Sadece kendi kaynaklarına bağlı olarak geçer.

Daha hızlı bir şöhreti arzulamadığı için geçimini sağlamaya çalıştı ve arkadaşlarının yardımıyla devlet telgraflarının mühendislik departmanında asistan olarak bir yer buldu. Maaş haftada beş dolardı. Bu, onu pratik elektrik işleri ve fikirleriyle doğrudan temasa geçirdi, ancak araçlarının fazla deney yapmaya izin vermediğini söylemeye gerek yok. Kamu yararı için birkaç yüz bin kare ve küp kök çıkardığında, pozisyonun mali ve diğer sınırlamaları acı verici bir şekilde ortaya çıktı ve yapılacak en iyi şeyin değerli bir icat yapmak olduğu sonucuna vardı. Hemen icatlar yapmaya başladı, ancak bunların değeri yalnızca inanç gözüyle görülebilirdi ve değirmene tahıl getirmediler. Tam bu sıralarda Macaristan'da telefon ortaya çıktı ve bu büyük icadın başarısı kariyerini belirledi, meslek ona şimdiye kadar ne kadar ümitsiz görünse de. Kendisini hemen telefon işiyle ilişkilendirdi ve bir işlem tekrarlayıcı da dahil olmak üzere çeşitli telefon icatları yaptı; ancak elektriksel faaliyet sahnelerinden bu kadar uzakta olduğu için, başkalarının ulaşmış olduğu amaçlara ve sonuçlara zaman ayırmaya ve teması kaybetmeye eğilimli olduğunu keşfetmesi uzun sürmedi.

Yeni fırsatların hasretiyle ve mümkün olduğunu hissettiği gelişimin kaygısıyla, elektriksel düşüncenin körfez akıntılarının güler yüzlü ve doğrudan etkilerinin içine bir kez yerleşebilirse, geçmişin bağlarından ve geleneklerinden koptu ve 1881 Paris'e gitti, o şehre gelen ateşli genç Likan, en büyük elektrikli aydınlatma şirketlerinden birinde elektrik mühendisi olarak iş buldu. Ertesi yıl bir fabrika kurmak için Strasburg'a gitti ve Paris'e döndüğünde artık icatlara dönüşmüş olan bir dizi fikri gerçekleştirmeye çalıştı. Ancak bu sıralarda Amerika'nın elektrik endüstrisindeki dikkate değer ilerlemesi dikkatini çekti ve bir kez daha her şeyi tek bir atışa bağlayarak Atlantik'i geçti.

Bay Tesla bu kıyılara ayak basar basmaz işine koyuldu, en iyi düşüncesini ve becerisini ortaya koydu ve çok geçmeden yeteneği için açıklıklar gördü. Kısa bir süre sonra kendisine kendi şirketini kurması teklif edildi ve şartları kabul ederek, hemen pratik bir ark aydınlatma sistemi ve ayrıca potansiyel bir dinamo düzenleme yöntemi üzerinde çalıştı. "üçüncü fırça yönetmeliği" olarak bilinir. Ayrıca, yasal zorluklar nedeniyle hakkında çok az yayınlanmış olan bir termo-manyetik motor ve diğer benzer cihazlar tasarladı. 1887'nin başlarında New York'ta Tesla Elektrik Şirketi kuruldu ve bundan kısa bir süre sonra Bay Tesla, çok fazlı alternatif akımlar için hayranlık uyandıran ve çığır açan motorlarını üretti. Ne komütatör ne de fırçalar. Bay Tesla'nın motorlarını çıkardığı ve Avrupa'daki Amerikan Elektrik Mühendisleri Enstitüsü'nden önce düşünceli makalesini okuduğu zaman, Profesör Ferraris, Bay Tesla tarafından açıklananlara benzer ilkeler keşfini yayınladı. Bununla birlikte, Bay Tesla'nın bu döner alan motorunun bağımsız bir mucidi olduğuna şüphe yok, çünkü Ferraris tarafından tarihlerde öngörülmesine rağmen, yayınlanmadığı için Ferraris'in çalışmalarını bilemezdi. Profesör Ferraris, alçakgönüllü bir tavırla, Tesla'nın (Ferraris'in) deneylerini o zamanlar bilebileceğini düşünmediğini ve Tesla'nın bu prensibin bağımsız ve orijinal mucidi olduğunu düşündüğünü ekledi. Ferraris'den böyle bir kabulle, Tesla'nın bu konudaki orijinalliği hakkında çok az şüphe olabilir.

Bay Tesla'nın bu alandaki çalışması harika bir şekilde zamanında yapıldı ve değeri çeşitli çevrelerde hemen takdir edildi. Tesla'nın patentleri, motorunu geliştirmeyi ve farklı türde işlere uygulamayı üstlenen Westinghouse Electric Company tarafından alındı. Madencilikte kullanımı ve matbaa, havalandırma vb. alanlardaki kullanımı, birkaç yıl önce The Electrical World'de anlatılmış ve resmedilmiştir. Bay Tesla'nın çalışmalarının duyurulmasının alternatif akım motorları araştırmalarına verdiği muazzam teşvik, onu bir lider olarak damgalamak için kendi başına yeterli olacaktır.

Bay Tesla sadece 35 yaşında. Uzun boylu ve zayıf, temiz, ince, zarif bir yüze ve birinin okuduğu tüm hikayeleri keskin görüş ve olayların içini görme konusunda olağanüstü bir yeteneğe sahip olduğunu hatırlatan gözleri var. O, asla unutmayan, her şeyi yiyen bir okuyucudur; ve o, Doğu Avrupa'nın en az eğitimli yerlisini mümkün kılan özel bir dil becerisine sahiptir. en az yarım düzine dilde konuşmak ve yazmak. için daha cana yakın bir arkadaş istenemez. kişinin "söylemsel konuşmada yürek zenginliğini akıttığı" ve ilk başta yakınımızdaki ve yanımızdaki şeylerle ilgili olan sohbetin uzanıp yaşam, görev ve kader gibi daha büyük sorulara yükseldiği saatler.

1890 yılında Westinghouse Company ile olan bağını kopardı ve o zamandan beri kendisini tamamen yüksek frekanslı ve çok yüksek potansiyelli alternatif akımlar çalışmasına adadı ve şu anda bu çalışma ile meşgul. Bu alandaki ilginç başarıları hakkında yorum yapmaya gerek yok; Bu ciltte yayınlanan ünlü Londra konferansı başlı başına bir kanıttır. Yarattığı söylenebilecek bu yeni elektrik dalındaki araştırmalarıyla ilgili ilk konferansı, 20 Mayıs 1891'de Amerikan Elektrik Mühendisleri Enstitüsü'nde verildi ve o topluluktan önce okunan en ilginç makalelerden biri olmaya devam ediyor. 11 Temmuz 1891'de The Electrical World'de yeniden basılmış olarak bulunacaktır. Yayını yurtdışında o kadar ilgi uyandırdı ki, İngiliz ve Fransız elektrik mühendisleri ve bilim adamlarından bu ülkelerde tekrar etmesi için çok sayıda talep aldı ve bunun sonucu oldu. Bu ciltte yayınlanan ilginç ders.

Bu ders, öncekinin bilgisini varsayar, ancak öncekini okumamış olsa bile herhangi biri tarafından okunabilir ve anlaşılabilir. İkincisinin bir tür devamı niteliğindedir ve esas olarak o zamandan beri yaptığı araştırmaların sonuçlarını içerir.


Mark P. Madden tarafından Science and Invention dergisinde yayınlanan bir santrifüj uzay aracı fırlatıcı için 1924 tasarımı. Tasarım aynı zamanda arkasında uzun bir anteni sürükleyen araca güç iletmeyi de içeriyordu, bu fikir açıkça Tesla'dan alındı.


Bir elektrikli uzay aracı için 1893 tasarımı Tesla, diğer Buluşların ve patentlerin son derece farkındaydı.





Bir "elektron rüzgarı" gemisinin bu uzay gemisi tasarımı 1927'den! Mucit Franz A. Ullnski, 1920'lerin ortalarında bir dizi uzay aracını tanımladı.
"gezegenler arası gemi" ve benzer bir "kozmik gemi".

Yorum Gönder

0 Yorumlar