SAYIN ŞANTİYE ŞEFİM


   (Planlama ihmal edilirse büyük sorunlar yaşanabilir)    

Sayın Şantiye Şefim,  
İş kazası tutanağına “plânlama hatası” diye yazmıştım.  Bunu yeterli görmeyerek olayı ayrıntılı anlatmamı istemişsiniz.  Şu anda hastahanede yatmama neden olan olaylar aynen şöyle  olmuştur:  
Bildiğiniz gibi ben bir duvar ustasıyım.  İnşaatın altıncı  katındaki işimi bitirdiğim zaman biraz tuğla artmıştı. 250 kg  kadar olduğunu tahmin ettiğim bu tuğlaları aşağıya indirmek  gerekiyordu.   
Aşağı indim. Bir varil buldum. Ona sağlam bir ip bağladım. Altıncı kata çıktım. İpi  bir çıkrıktan geçirip ucunu aşağıya saldım.   
Tekrar aşağıya indim ve ipi çekerek varili altıncı kata  çıkardım. İpin ucunu sağlam bir yere bağlayıp tekrar yukarı  çıktım.   
Bütün tuğlaları varile doldurdum. Aşağı indim, bağladığım ipin ucunu çözdüm. İpi çözmemle birlikte kendimi havalarda buldum.   
Nasıl bulmayayım? Ben yaklaşık 70 kiloyum. 250 kg lık  varil, hızla aşağıya düşerken beni yukarı çekti. Heyecan ve  şaşkınlıktan ipi bırakmayı akıl edemedim. Yolun yarısında  dolu varille çarpıştık. Sağ iki kaburgamın bu ırada kırıldığını  sanıyorum.   
Tam yukarı çıkınca, iki parmağım  iple beraber çıkrığa  sıkıştı. Parmaklarım da bu sırada kırıldı. Bu esnada yere çarpan varilin dibi çıktı ve tuğlalar etrafa saçıldı.  
Varil hafifleyince, bu sefer ben aşağı inmeye başladım,  varil ise yukarı çıkmaya başladı ve yolun yarısında varille yine  çarpıştık. Sol bacağımın kaval kemiği de bu sırada kırıldı.   
Can havliyle ipi bırakmayı akıl ettim. Başımı yukarı  kaldırdığımda boş varilin süratle üzerime geldiğini gördüm.  Kafatasımın da böyle çatladığını sanıyorum.   
Bayılmışım, gözümü hastahanede açtım. Cenabı Hak’tan  tüm kullarını böyle görünmez kazalardan korumasını diler,  hürmetle ellerinizden öperim.   

Duvarcı Ustanız

Yorum Gönder

0 Yorumlar