Kapılarımızın içinde 1920


WITHIN OUR GATES (1920
Kapılarımızın içinde 1920

ABD (Micheaux) 79dk, Sessiz, SB 
Yönetmen: Oscar Micheaux Yapımcı: Oscar Micheaux 
Senaryo: Oscar Micheaux, Gene DeAnna Müzik: Philip Carli 
Oyuncular: Evelyn Preer, Flo Clements, James D. Ruffin, Jack Chenault, William Smith, Charles D. Lucas, Bernice Ladd, Mrs. Evelyn, William Stark, Mattie Edwards, Ralph Johnson, E.G. Tatum, Grant Edwards, Grant Gorman, Leigh Whipper 



Kapılarımızın içinde

1915 Avustralya filmi için, İçimiz Kapımız İçinde (1915 filmi) 

Bizim Gates'in içinde 1920 Amerikalı sessiz film yönetmeni Oscar Micheaux yirminci yüzyılın başlarında sırasında Amerika Birleşik Devletleri'nde çağdaş ırkçı durumu tasvir, yıllar Jim Crow , canlandırılması Ku Klux Klan , Büyük Göç siyahların için Kuzey ve Orta Batı şehirleri ve " Yeni Zencenin" ortaya çıkışıYarış filmleri adlı bir türün parçasıydı .
Komplo , yoksul siyah çocuklar için Derin Güney'de bir kırsal okul için para toplamak amacıyla Kuzey'e gelen bir Afrikalı-Amerikalı kadına sahip . Siyah bir doktorla yaptığı romantizm, sonunda ailenin geçmişi ve kendi karma ırklı , Avrupa atası hakkında ipuçları verir . Film ırkçı şiddeti beyaz üstünlük ve siyah bir adamın linç altında tasvir ediyor . Micheaux tarafından üretilen, yazılmış ve yönetilen bu film, bir Afrikalı-Amerikalı yönetmen tarafından yapılmış en eski ve hayatta kalan filmdir.
Film , genç bir Afrikalı- Amerikalı kadın olan Kuzey'deki kuzeni Alma'yı ziyaret eden Sylvia Landry ( Evelyn Preer ) ile açılıyor . Landry, evlenmeyi planladıklarında Conrad'ın geri gelmesini bekliyor. Alma ayrıca Conrad'ı da sever ve Sylvia'yı kayınbiraderi Larry ile evlilik yapmasını ve kumarbaz ve suçlu olmasını ister. Alma, Conrad'ın geri döndüğünde Sylvia'nın uzlaşmacı bir duruma düşmesine karar verir. O yaprakları Brezilya , ve Larry bir oyun sırasında bir adam öldürür poker . Sylvia Güney'e döner.
Landry, Piney Woods Okulu adlı siyah çocuklar için kırsal bir okul yürüten bakan Jacobs ile görüştü. Okul aşırı kalabalıktı ve devlet tarafından eğitilmek için siyahlara verilen az miktarda harcama yapamadı. Okulun kapanmasıyla Landry, 5.000 $ kazanmak için Kuzey'e geri dönmeye gönüllü olur.
Para toplamakta güçlük çekiyor ve çantası çalınıyor, ancak yerel bir adam Dr Vivian tarafından aranıyor. Sokakta oynayan küçük bir çocuğu kurtaran Arabry, hemen araba çarptı, zengin bir hayırsever olan Elena Warwick sahibi Landry ile tanıştı. Sylvia'nın misyonunu öğrenince, ona gerekli parayı vermeye karar verir. Güney arkadaşı Bayan Stratton onu vazgeçirmeye çalıştığında, Warwick bağış miktarını 50.000 dolara çıkarıyor. Bu miktar okulu kurtaracak ve Landry Güney'e geri dönecek.
Bu arada Dr. Vivian Sylvia'ya aşık oldu. Ona Sylvia'nın geçmişini anlatan Alma'ya gidiyor: Bu geri gönderme sahneleri filmde tasvir edildi. Sylvia, zavallı bir siyah aileyle, ona eğitim vermeyi başaran Landrys tarafından kabul edildi ve büyütüldü.
Gençliğinde kıdemli Landry, popüler olmayan ama zengin bir beyaz toprak ağası olan Gridlestone'u öldürmekle suçlanıyordu. Beyaz bir çete, Landry ailesine saldırarak , ebeveynleri linç etmiş ve neredeyse vurulduktan sonra kaçan oğullarını avlamıştır. Çete üyeleri, Gridlestone'un hizmetçisi Efrem'i de linç ettiler. Sylvia, ona tecavüze yakın olan Gridlestone'un kardeşi tarafından kovalandıktan sonra kaçtı. Göğsündeki bir yara izinde bulunan Gridlestone'un kardeşi, Sylvia'nın yerel bir siyah kadına verdiği evlilikten doğan karışık yarış kızının olduğunu fark etti . Eğitimini ödemişti.
Hayatı hakkında bir şeyler duyduktan sonra Dr. Vivian Sylvia ile bir araya geldi; Onu ülkesini sevmesini ve Afrikalı Amerikalıların katkılarına gurur duymasını önerir. Ona olan sevgisini dile getirir ve film evlilikleriyle sona erer.
Genellikle bağlamında kabul DW Griffith 'in bir millet Doğum eleştirmenleri Griffith bir tepki olarak Micheaux projesi kabul var, beş yıl önce ortaya çıkmıştı. Filmin linç tasviri, "ilkelciliğin suçlanmasını Beyaz Güney kültürüne geri" döndürerek "Blacks'in bildiklerini ve Kuzey Beyazları'nın inanmayı reddettiğini" gösteriyor.
Ayrıca bu dönemde oldu 1919 Chicago Yarış Riot hangi, etnik beyaz çetelerin evsiz siyahlar binlerce bırakarak, çok sayıda siyahlar öldürüldü ve yerleşim bölgelerinden yandı. Micheaux filmin adını Griffith'in filmindeki çizgiden alıyordu. "Kapılarında" ile, insanların zarar görmemeleri için birbirlerine zarar vermemesi gerektiğini önermişti. Eleştirmen Ronald J. Green, Micheaux'un siyahların Chicago'da savaşa girdiğini gördüğüne ve gelecekteki ırkçı şiddette beyazların riskine bir ima atarak unvanını seçtiğine inanıyor. 
Bizim Kapılarımız içinde Micheaux'un yönettiği 40'dan fazla filmin ikincisi vardı. Sınırlı bir bütçeyle, Micheaux ödünç kostüm ve sahne kullanmak zorunda kaldı. Sahneleri yeniden başlatma fırsatı yoktu.
Başlıklı tek bir yazdırma, ne zaman yıllardır kayıp olduğu düşünülen kaldıktan sonra filmin bulundu La Negra ( Siyah Kadın ), keşfedildi İspanya'da 1970'lerde. Filmin ortasında kısa bir dizilim kayboldu. Film 1920'lerde İspanya'da dağıtıldığı zaman, orijinal İngilizce altyazılardan sadece dördü hayatta kaldı; geri kalan kısmı İspanyolca altyazılarla değiştirildi.
1993 yılında Kongre Kütüphanesi Motion Picture Conservation Center (Film Koruma Merkezi) filmi orijinaline olabildiğince yaklaştırdı. Scott Simmon tercüme İspanyolca geri İngilizce'ye başlıkları. İspanyol izleyicileri için eklenen açıklayıcı materyali kaldırdı. Micheaux'nun romanlarında ve orijinal metniyle hayatta kalmanın tek sessiz filmi olan Body and Soul için altyazılarda kullanılan üslubundan ve diksinden çizdi. Eksik dizi, bir altyazı çerçevesi ile özetlendi.
Micheaux'un Aralık 1919'da filmi sunduğu Zaman, Bizim Gates'lerimiz Chicago'daki Sansürün İcra Kurulu tarafından reddedildi . 17 Ocak 1920'de Chicago Defender'da yer alan bir makalede , "Bu, Sansür Komitesi tarafından alınması gereken iki aylık süreyi gerektiren resimdir. "Dedi. Bir hafta sonra Defender bildirdi,
"Geçtiğimiz Temmuz ayında Chicago'da gerçekleşen gösterilere muhalefet edenler, mevcut durumları, zamanın adaletsizliklerini, cehaletin linçlerini ve engellerini bildiklerini belirtenlerin, önlerinde çok tehlikeli olduğunu beyan ettikleri halde; Dersi öne getirmenin vakti geldi. "
Filmin eleştirenler korkulan linç girişimi ve tecavüz sahneleri hala bir şehirde gergin ırklararası şiddeti kıvılcım olur Temmuz ayaklanmalar Yetkililer içinde 1919 Omaha (aynı zamanda bir ırk isyan acı), New Orleans , ve diğer şehirlerde benzer nedenlerle itiraz Filmin gösterimini engelledikleri veya sahnelerin kesilmesini istedikleri zaman.
Ocak 1920'de tartışmalara karşı serbest bırakıldığında, film Chicago'da geniş izleyiciler topladı. Farklı kesilmiş versiyonlarda gösterildi. Örneğin, Defender'daki bir makale, 24 Şubat 1920'de, Bizim Kapılarımızda, Chicago'daki Devlet Tiyatrosunda "ilk sunumundan önce kesinti yapılmadan" gösterileceğini bildirdi. Kesintilere ilişkin diğer kanıtlar ise, hayatta kalan filmin kopyasında görünmeyen film sahneleri ve filmin mevcut versiyonundan farklı izleyicilerin açıklamalarıydı.
Birinci Dünya Savaşı'ndan hemen sonra , şiddetli ırkçı olayların Amerika Birleşik Devletleri'nde, ancak en çok Güney'de meydana geldiği dönemde Afrikalı-Amerikalı hayatın önemli bir ifadesi olarak görülüyor . 1992 yılında, Bizim Gates'in içinde tarafından seçildi Kongre Kütüphanesi United States korunması için Ulusal Film Sicil "kültürel, tarihsel ve estetik önemli" olarak.

Estetik

Micheaux'nun çalışmaları genellikle estetik incelik veya sanatsal güç eksikliği nedeniyle eleştirildi . Micheaux inşa Bizim Gates'in içinde ırkçılık, iyileştirme, hakkında yaptığı seyirci eğitmek için peonage , kadın hakları ve Büyük Göç sonrası ortaya çıkan kentsel "Yeni Negro".


Kuzey ve Güney arsındaki hareketi, Kuzey-Güney evlilik planını kullanan DW Griffith'in hareketine benzer, aynı zamanda bu dönem halkların hareketliliğini ifade etti. Griffith, yeniden yapılanma döneminin mirasını ulusal resmin dışında bırakmak için bölgelerin beyaz birleşmesini dramatize etti . Micheaux'un filmi, sofistike Afrikalı Amerikalıları Kuzey ve Güney'den birleştiren bir düğün ile sona erdi. Ordudaki siyahlara karşı ayrımcılığa ve 1919'daki emek ve sosyal rekabete dayanan ırzan ayaklanmalarına rağmen, birlikte bütün ulusa iddia ediyorlardı.

Eleştirmenler (Jane Gaines, Ronald Green ve Pearl Bowser ve Louise Spence gibi), Micheaux'un Landry ailesinin linç edilmesini, Gridlestone tarafından Sylvia'ya uygulanan tecavüz ile nasıl birbirine karıştırdığını not edin. Bu düzenleme, linçle suçlanmanın beyaz kadınlara yönelik cinsel saldırı iddiasıyla siyahları cezalandırmak olduğu şeklindeki beyaz ideolojiyi bozdu. Micheaux, siyah kadınların kölelerinden yararlanan beyaz erkeklerin yaygın tarihsel uygulamalarını ima ettiğinden, siyah kadınların cinsel saldırılarını beyaz erkeklerin daha sıklıkla gösterdiler. Diğer pasajlar, beyaz görsel gelenekleri ve beyaz ideolojileri bozmak için düzenlendi. Film ayrıca ölümü de dahil olmak üzere, çeşitli mevcut sosyal ve siyasi olaylara değindi Theodore Roosevelt , savaşa Afro-Amerikan askerlerinin katkıları, Ve ABD Senatosunda Güney'deki Jim Crow kanunları ve işçi sınıfı tartışmaları .

Irkçılığın Temsili 

Film çağdaş Afrikalı-Amerikan toplumunun çeşitli yönlerini tasvir etti. Kahramanlar ve kahramanlar arasında Sylvia Landry ve Rahip Jacobs, Larry gibi suçlular ve Bayan Stafford'un desteklediği bir bakan gibi Afrikalı Amerikalıları oy kullanma hakkını reddeden "fakirler" vardı . Eleştirmen Ronald J. Yeşil düşündürmektedir Bernice Ladd Bayan Statton olarak, bir "temsil Lillian Gish rolüyle atıfta rakamı" Bir Ulusun Doğuşu . Irkçı ve anti-feministti. Yeşil, Micheaux'un filmler arasındaki bağlantıları amaçladığını ve Ladd'in kısmen Gish ile fiziksel benzerliğini yaptığı için dikkat çektiğini belirtti.  Kapılarımızın İçinde Erken Micheaux, Bayan Geraldine Stratton karakterini kullanıyor; Zengin bir güney beyaz kadın, Amerikan hayatının gerçekliğini tasvir etmek için, beyaz bir insanın olmadığı bir dünya değil. Bayan Stratton, güney önyargı özünü temsil eder; Siyah kadınların oy kullanma hakkından duyduğu korku nedeniyle kadın seçimlerine karşı çıkıyor. Sinematik tekniklerle izleyici, "Zencileri Durdurmayı Öneren Kanun" başlıklı bir gazete makalesini okuduğu sırada Bayan Stratton'un omzuna bakıyor. Bu makale, Mississippi senatörü James K. Vardaman'ın Onbeşinci DeğiĢikliği reddetmek için faturaya katlayın. Amerikan hayatının gerçekliğini tasvir etmek için, beyaz bir insanın olmadığı bir dünya değil. Bayan Stratton, güney önyargı özünü temsil eder; Siyah kadınların oy kullanma hakkından duyduğu korku nedeniyle kadın seçimlerine karşı çıkıyor. Sinematik tekniklerle izleyici, "Zencileri Durdurmayı Öneren Kanun" başlıklı bir gazete makalesini okuduğu sırada Bayan Stratton'un omzuna bakıyor. Bu makale, Mississippi senatörü James K. Vardaman'ın Onbeşinci DeğiĢikliği reddetmek için faturaya katlayın. Amerikan hayatının gerçekliğini tasvir etmek için, beyaz bir insanın olmadığı bir dünya değil. Bayan Stratton, güney önyargı özünü temsil eder; Siyah kadınların oy kullanma hakkından duyduğu korku nedeniyle kadın seçimlerine karşı çıkıyor. Sinematik tekniklerle izleyici, "Zencileri Durdurmayı Öneren Kanun" başlıklı bir gazete makalesini okuduğu sırada Bayan Stratton'un omzuna bakıyor. Bu makale, Mississippi senatörü James 

K. Vardaman'ın Onbeşinci Değişikliği reddetmek için faturaya katlayın. Siyah kadınların oy kullanma hakkından duyduğu korku nedeniyle kadın seçimlerine karşı çıkıyor. Sinematik tekniklerle izleyici, "Zencileri Durdurmayı Öneren Kanun" başlıklı bir gazete makalesini okuduğu sırada Bayan Stratton'un omzuna bakıyor. Bu makale, Mississippi senatörü James 
K. Vardaman'ın Onbeşinci Değiğikliği reddetmek için faturaya katlayın. Siyah kadınların oy kullanma hakkından duyduğu korku nedeniyle kadın seçimlerine karşı çıkıyor. Sinematik tekniklerle izleyici, "Zencileri Durdurmayı Öneren Kanun" başlıklı bir gazete makalesini okuduğu sırada Bayan Stratton'un omzuna bakıyor. Bu makale, Mississippi senatörü James 
K. Vardaman'ın Onbeşinci Değiğikliği reddetmek için faturaya katlayın. "Zencileri Durdurmayı Öneren Kanun" Bu makale, Mississippi senatörü James K. Vardaman'ın On Beşinci Değişikliği reddeden bir tasarıyı önerdiğini açıklıyor. "Zencileri Durdurmayı Öneren Kanun" Bu makale, Mississippi senatörü James K. Vardaman'ın On Beşinci Değişikliği reddeden bir tasarıyı önerdiğini açıklıyor. 
Gridlestone'un hizmetkarı Efrem, suçun şahidi olmasa da Bay Landry'yi katil olarak kınadı. Efrem'in beyazlarla birlikte olduğu düşünülen ilişkiyi devirerek Landry'leri bulamadığında bir mafya onu linç etmişti.
Eski Ned'in karakteri, mevcut ırk sistemini Tanrı'nın belirlenmiş planı olarak meşrulaştırıyor; Fakir ve eğitimsiz olmak, Afrikalı Amerikalıları cennete götüren niteliklerdir. O tüm en Göklere çıkacağım, "onun cemaate ruhları daha saf beyaz ırkımızın sırasında tüm okul ile millet, tüm serveti, sonsuz cehennem en olacak tüm sonbahar, bu kötü alışkanlıklardan eksik ve vaaz. "Filmin en acı ve provoke sahnelerinden biri olan Old Ned, Kafkasyalı bir odada kendine hakaret ettikten sonra kapıyı kapatıyor ve gülümseyen bir cübbeden püskürtülerek siyah bir cebe dönüyor. Her şey bir performanstı. Eski Ned kameraya, "Yine, doğuş gücümü sattım, hepsi de perişan bir şarabın karışıklığı için" diyor. Umutsuz ve gerçekleşmemiş, diyor ki, " Zenciler ve Beyazlar - hepsi eşit. Bana göre perişan günahkâr, cehennem benim kaderim. "Amca Tom karakterleri ana akım medyada el bezdir. Eski Ned kendini kınar gibi Micheaux, bu karakterlerin bir erkekten daha az olduğunu ima eder.


Açıklama

Başarılı yazar, yayımcı, çiftlik idarecisi, film yönetmeni ve yapımcısı Oscar Micheaux, geniş bir kesimin gözünde Afrikalı-Amerikan sinemasının babasıdır. Henüz ikinci filmi olan Within Our Gates, Micheaux'nun 1919 ve 1948 yılları arasında yazdığı, yönettiği ve bağımsız olarak yapımını üstlendiği 40 filmden biri. Sürükleyici öyküsünün ve sanatsal değerinin yanı sıra, bir Afrikalı-Amerikalı yönetmenden günümüze kalan en eski film olması açısından çok büyük bir tarihi değer taşıyor. Güçlü, ses getiren ve o devirde beyaz Amerikalıların siyahlara çektirdiği zulmü anlatma tarzıyla hâlâ akıllardan çıkmayan bu film, bir eleştirmenin sözleriyle, 'Bugün de en az 1920'de olduğu kadar güncel, güçlü ve aydınlatıcı bir kültürel belge.'

D.W. Griffith'in ırkçı başyapıtı The Birth of a Nation'dan (Bir Ulusun Doğuşu, 1915) sadece beş yıl sonra yapılan Within Our Gates, okulu için para toplamak amacıyla kuzeye giden güneyli siyahi öğretmen Sylvia Landry'nin (Evelyn Preer) mücadelesini anlatıyor. Ama bu, Afrika kökenli Amerikalılara uygulanan fiziksel, psikolojik ve ekonomik baskıları ilgi çekici bir bakışla senaryolaştıran Micheaux'nun film boyunca iç içe dokuduğu birkaç hikayeden sadece biri.

Filmi Micheaux'nun amaçladığı şekliyle birkaç kişi görebildi. 1919'da Chicago'da siyahların ayaklanmalarının ardından tecavüz ve linç etme sahnelerini fazla kışkırtıcı bulan sansürcüler, filmi defalarca makasladı. 70 yıl boyunca kayıp olan film, sonunda Madrid'deki Filmoteca Esparîola'da bulundu ve hemen ardından restore edildi. SJS




Yorum Gönder

0 Yorumlar